Fem kategorier :)

Heia! 
I denne oppgaven, skulle vi ta bilder med tanke på fem kategorier. De var følgende: vann, blender/lukker, komposisjon, lys og reise. Jeg har kun valgt tre av de siste i bildene mine, altså komposisjon, lys og reise. Disse bildene har både blitt tatt med Canon digitalkamera, Nikon speilreflekskamera og iPhonen min. Det er noen av bildene som ikke viste ISO og lukkerhastighet, og det er fordi de ble tatt med iPhone.

"Reise"
Her har jeg tatt bilde av Eiffeltårnet når jeg var i Paris på klassetur. Derfor har jeg satt bildet i kategorien reise. Jeg har kun forbedret fargen litt og beskjært bildet. Ideen her var egentlig bare i utgangspunktet 
å ta et bilde av Eiffeltårnet. Jeg hadde ingen baktanke til bildet.

ISO: 80
Blender: F5.6
Lukkerhastighet: 1/400

"Reise"
Her er Eiffeltårnet på kveldstid, med alle lysene på. Det er uten bruk av blits. Den eneste ideen var
vel at jeg skulle ha bilde av Eiffeltårnet på kvelden, slik at jeg kunne sammenligne.

ISO: 500
Blender: F2.8
Lukkerhastighet: 1/60




"Komposisjon"
Dette bildet valgte jeg å ta med fordi jeg liker komposisjonen, og derfor ville den passe inn i samme kategorien. Fargene mener jeg er rolige og passer sammen.

ISO: 640
Blender: F2.8
Lukkerhastighet: 1/20


"Lys"
Dette bildet er tatt i Chamonix. Grunnen til at jeg valgte kategorien lys, var litt på grunn av at solen skinner i venstre hjørne av bildet og på grunn av været. Her har jeg tenkt at stolene skulle være i fokus, men at fjellet bak og solen som skinner skulle bare lyse opp og gjøre bildet litt mer spennende.

ISO: Unknown
Blender: F2.8
Lukkerhastighet: Unknown

"Komposisjon"
Dette er egentlig et av bildene som jeg brukte til en tidligere formgivningsoppgave. Ideen her var bare å ta bilder av litt forskjellige blomster til inspirasjon.

ISO: Unknown
Blender: F2.8
Lukkerhastighet: Unknown

"Lys"
Her har jeg fokusert mye på lyset og skyggen i bildet, og derfor havnet bildet under den kategorien. Selve komposisjonen er jo veldig enkel, men jeg syns den skapte litt spennende skygger. 

ISO: 1600
Blender: F5.3
Lukkerhastighet: 1/60

"Komposisjon"
Dette bildet tok jeg på vei til kunstmuseumet. Noe sa til meg at været og motivet bare var litt magisk, så jeg tok et par bilder. Jeg har prøvd å balansere innholdet i bildet, derfor har jeg med begge trærne på hver sin side.

ISO: 200
Blender: F5.6
Lukkerhastighet: 1/4000


"Komposisjon"
Jeg likte det treet. Det er mest derfor jeg tok bildet. Men personene skulle være med, og det er fordi det gir en eller annen følelse. Kanskje de er kjærester? Jeg mener det hører til i bildet. Og tåken i bakgrunnen mener jeg gjør bildet litt mer spennende. 

ISO: 160
Blender: F5.6
Lukkerhastighet: 1/125


"Lys" + beste bilde
Her har jeg bare fokusert på at det var mørkt. Det er lyset som skinner gjennom klokka som gjør at jeg synes bildet blir kult. Fokuspunktet er også midt i bildet, som er klokka.

ISO: 80
Blender: F3.5
Lukkerhastighet: 1/80



"Komposisjon"
Her har jeg tatt bilde av Sacre Cæur nylig. Jeg tenkte faktisk litt på selve komposisjonen da jeg tok dette bildet, og derfor passet den under kategorien. Det var meningen at det skulle være litt luft i kantene, slik at man også ikke kutter bildet.

ISO: 125
Blender: F5.6
Lukkerhastighet: 1/125



- Millie <3 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Et lite sammendrag av halvåret...

Uttrykke en sinnsstemning: Livsglede :)